Najczęściej zadawane pytania

Jakie są warunki skorzystania z konsultacji?

Z konsultacji może skorzystać każda pełnoletnia osoba legitymująca się numerem PESEL, będąca w stanie ogólnym dobrym. W przypadku zaistnienia poważnych objawów niezbędne jest zgłoszenie się do lekarza pierwszego kontaktu bądź szpitalnego oddziału ratunkowego

Nie mam osiemnastu lat, czy mogę skorzystać z usług?

Niestety nie jest to możliwe. Do ukończenia osiemnastego roku życia, na wszelkie interwencje medyczne takie jak badania, konsultacje, leczenie zgodę musi wyrazić rodzic. Internetowo nie jesteśmy w stanie zweryfikować osoby podającej się za rodzica, więc usługa ta jest zarezerwowana tylko dla osób pełnoletnich.

Na jakie choroby przedłużacie recepty?

Przedłużamy leki na:

  • Choroby sercowo-naczyniowe: nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa, hipercholesterolemia, niewydolność serca
  • Choroby metaboliczne i endokrynologiczne: cukrzyca, insulinooporność, PCOS, niedoczynność i nadczynność tarczycy, hiperprolaktynemia
  • Choroby układu oddechowego: astma, POCHP, alergie
  • Choroby układu moczowego: przerost prostaty, przewlekła choroba nerek, nawracające zakażenia pęcherza moczowego, rak prostaty
  • Choroby układu neurologicznego: miastenia, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera, tiki, migrena, padaczka
  • Choroby psychiatryczne: depresja, choroba afektywna dwubiegunowa, dystymia, cyklotymia, nerwica natręctw, uzależnienia
  • Choroby skóry: łuszczyca, atopowe zapalenie skóry, trądzik, trądzik różowaty, pokrzywka
  • Inne choroby: proszę o indywidualny kontakt
  • Antykoncepcja hormonalna: kliknij tutaj
  • Antykoncepcja awaryjna: kliknij tutaj
  • Konsultacja lekarza ogólnego: kliknij tutaj
  • Lekarskie Zwolnienie Elektroniczne (e-ZLA): kliknij tutaj
Czy jest możliwe przedłużenie leków nasennych lub psychotropowych?

Leki nasenne – Nasen, ApoDream, Apo-Zolpin, Zolpic, Stilnox, Zolpidem, Onirex, Imovane, Morfeo, Polsen lub podobne zawierające substancję zolpidem lub zopiklon lub zaleplon – Należy dosłać na mail zdalnydr@gmail.com dokument potwierdzający przewlekłość takiej terapii – ZAŚWIADCZENIE od lekarza psychiatry lub wypis szpitalny, z którego wynika konieczność stosowania leków nasennych. W przypadku braku dosłania dokumentu na leki nasenne nie wystawimy e-recepty. W przypadku przesłania tylko poprzedniej recepty E-Recepta również nie zostanie przesłana.

Leków narkotycznych np. morfina, medyczna marihuana, fentanyl, buprenorfina, oksykodon, metadon – NIE PRZEDŁUŻAMY

Benzodiazepin np. Afobam, Relanium, Lorafen, Alprox, Xanax, Sedam, Alprazolam, Lorazepam, Diazepam, Clonazepam, Midazolam, Estazolam i inne z tej grupy leków – NIE PRZEDŁUŻAMY

Czy jest możliwe przedłużenie silnych leków przeciwbólowych?

Silne leki przeciwbólowe – Tramal, Poltram i inne zawierające Tramadol – konieczne przedstawienie ZAŚWIADCZENIA LEKARSKIEGO lub wypisu szpitalnego lub innej rzetelnej dokumentacji. Sama recepta nie jest wystarczająca do uzyskania powyższych leków

Silne leki przeciwbólowe (np. Doreta, Skudexa, Efferalgan Codeine, lub podobne zawierające tramadol/kodeinę + paracetamol) – proszę przesłać na adres zdalnydr@gmail.com – PRZYNAJMNIEJ poprzednią receptę, zaświadczenie lekarskie lub wypis szpitalny potwierdzające przewlekłość takiej terapii.

Czy lekarz może poprosić mnie o dokumentację medyczną?

Jeśli Twoja konsultacja dotyczy leków uzależniających lub niebezpiecznych lekarz może poprosić o okazanie niezbędnej dokumentacji medycznej. W zależności od tego jak groźny jest dany lek, lekarz może poprosić o przesłanie np. poprzednich recept lub zaświadczenia lekarskiego lub wypisu szpitalnego lub innej rzetelnej dokumentacji np. wyniki badań obrazowych.

Zamówiłem lek psychotropowy, ale nie mam dokumentacji - czy otrzymam zwrot pieniędzy?

Jeśli lekarz wezwie Cię mailowo do okazania dokumentacji, której nie posiadasz to niestety od tego momentu nie otrzymasz już zwrotu środków, gdyż realizację usługi rozumiemy jako rozpoczętą. W zamian możesz w ramach zakupionej usługi uzyskać konsultację dotyczącą innego problemu – np. przedłużenie bezpieczniejszych leków, skonsultowanie infekcji. Możesz również przekazać wpłacone środki na rzecz innego pacjenta – na przykład członka rodziny aby ten mógł przedłużyć swoje leki.

Zamówiłem lek narkotyczny, a lekarz nie chce go wystawić - czy otrzymam zwrot pieniędzy?

Jeśli lekarz przekaże Ci mailowo odpowiedź, że wnioskowany przez Ciebie lek jest zbyt niebezpieczny i nie zostanie Ci wystawiona recepta, to od momentu otrzymania takiej odpowiedzi od lekarza, nie ma możliwości zwrotu wpłaty. Do leków, których na pewno nie otrzymasz poprzez serwis onlinerecepta.pl należą:

  1. Leki na kategorię RPW – Pochodne Opioidowe (morfina, fentanyl, buprenorfina, metadon, oksykodon), Medyczna Marihuana, Leki zawierające metylofenidat (Medikinet, Concerta)
  2. Leki dopingujące – wszelkie pochodne testosteronu. Wyjątkiem jest przedstawienie przez pacjenta dokumentacji medycznej na odpowiednie schorzenie, w których takie leki są stosowane w celach leczniczych
  3. Leki do podawania dożylnego – antybiotyki dożylne, woda do wstrzykiwania. Wyjątkowo na podstawie rzetelnej dokumentacji medycznej takie leki mogą zostać wystawione.
  4. Benzodiazepiny – czyli np. Clonazepam, Relanium, Afobam, Lorafen, Xanax, Dormicum, Sedam i inne z tej grupy leków.

W zamian możesz w ramach zakupionej usługi uzyskać konsultację dotyczącą innego problemu – np. przedłużenie bezpieczniejszych leków, skonsultowanie infekcji. Możesz również przekazać wpłacone środki na rzecz innego pacjenta – na przykład członka rodziny aby ten mógł przedłużyć swoje leki.

Co to jest E-recepta?

E-recepta to elektroniczny dokument, który od tego roku zastąpił tradycyjną, papierową receptę. Lekarz wystawiając receptę przesyła pacjentowi e-mailem bądź smsem w postaci elektronicznego pliku lub 4-cyfrowego kodu PIN. E-receptę w takiej formie wystarczy pokazać farmaceucie na ekranie telefonu, bądź podyktować 4-cyfrowy kod pin. Więcej informacji o e-recepcie znaleźć można na stronie rządowej dostępnej tutaj.

W jakiej aptece można zrealizować E-receptę?

W każdej aptece na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

Czy wypisujecie recepty z refundacją?

Niestety nie, wszystkie recepty jakie wystawiamy są na 100% odpłatności.

Czy można otrzymać E-Receptę na Antykoncepcję Hormonalną?

Do przedłużenia preparatów antykoncepcji hormonalnyh takich jak tabletki, plastry czy krążki dopochwowe służy usługa dostępna pod tym linkiem

Jakich leków nie przedłużacie?

Nie przedłużamy leków narkotycznych, dopingujących, o potencjale uzależniającym, ze szczególnym uwzględnieniem leków z grupy benzodiazepin, opioidów i innych, których wypisanie poprzez konsultacje internetową może wzbudzić wątpliwość co do ich bezpiecznego stosowania przez pacjenta.

Czy sprzedajecie leki?

Nie. Oferujemy usługę konsultacji lekarskiej z lekarzem z pełnym prawem wykonywania zawodu, który dokonuje badania za pomocą systemu teleinformatycznego – wypełnienia przez pacjenta formularza wywiadu lekarskiego. W przypadku stwierdzenia braku przeciwwskazań lekarz przepisuje odpowiednie preparaty za pomocą E-recepty.

Czy osoba z zagranicy też może skorzystać?

Jak najbardziej. Jeśli jesteś osobą z zagranicy, to zamiast numeru PESEL podajesz nam numer swojego paszportu lub inny numer identyfikacyjny przyznawany przez Twoje państwo. Reszta procesu konsultacji jest taka sama.

W jakich godzinach pracujecie?

Konsultacje realizowane są codziennie w godzinach 08:00 – 24:00. Zamówienia złożone w nocy, realizujemy rano, wedle kolejności w jakiej zostały złożone.

Zmieniłem zdanie - czy jest możliwość rezygnacji i zwrotu płatności?

Jeśli zamówienie zostało opłacone, a nie uzyskałeś jeszcze odpowiedzi od lekarza z poradą zdrowotną lub wezwaniem do uzupełnienia dokumentacji medycznej to możesz odstąpić od umowy, wtedy zwrócimy wpłatę. Jeśli lekarz prześle Ci E-Receptę lub poradę zdrowotną lub poprosi o dosłanie dokumentacji medycznej, to od tego momentu nie ma już możliwości rezygnacji i zwrotu płatności.

Ile wynosi maksymalny czas oczekiwania na konsultację lekarską?

Staramy się, aby wszystkie konsultacje były realizowane w jak najszybszym czasie wynoszącym od kilkunastu minut do maksymalnie kilku godzin. Czasami zajmuje to więcej czasu, na przykład gdy lekarz poprosi o uzupełnienie dokumentacji medycznej lub z przyczyn technicznych (np. awaria systemu e-recept). Regulaminowo gwarantujemy realizację konsultacji w ciągu 12 godzin od momentu płatności. W przypadku przekroczenia tego czasu, masz prawo zrezygnować z usługi i zażądać zwrotu wpłaty.