Jak się przygotować do wizyty lekarskiej przez Internet lub telefon?

przygotowanie do wizyty

W związku z panującą pandemią choroby COVID-19 wszyscy musimy zmierzyć się z zupełnie nową rzeczywistością, dotyczy ona także sytuacji, w których czas zatroszczyć się o zdrowie. Ze względów bezpieczeństwa, poradę lekarską można uzyskać przez Internet. Jak skutecznie zmierzyć się z tym nowym zadaniem?

Dokąd po pomoc?

Jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której będziesz musiał lub musiała skorzystać pomocy lekarza, w pierwszej kolejności skontaktuj się telefonicznie ze swoją przychodnią podstawowej opieki zdrowotnej lub skorzystaj z serwisu porad lekarskich na stronie onlinerecepta.pl.

Jak przygotować się do wizyty?

Zarówno przed konsultacją telefoniczną, jak i internetową, ważne jest, aby już przed nią mieć przygotowane niezbędne informacje. Brak bezpośredniego kontaktu uniemożliwia wykonanie niektórych czynności przez lekarza, ale bez problemu możesz przeprowadzić je samodzielnie. Przed wizytą wykonaj i zapisz wynik pomiaru temperatury ciała, ciśnienia i tętna. Zastanów się również, jakie są twoje dolegliwości, co dokładnie cię boli lub niepokoi. Przygotuj również listę leków przyjmowanych na stałe, wraz z dawkami. Sprawdź również, które z nich wymagają przedłużenia.

Jakie dokumenty mogą być przydatne?

Jeśli nie jest to twoja pierwsza wizyta lekarska, przygotuj całą dokumentację medyczną, jaką posiadasz (badania obrazowe, historie choroby, wypisy ze szpitali). W przypadku konieczności wystawienia zwolnienia lekarskiego przygotuj wcześniej informacje takie jak pełna nazwa twojego zakładu pracy oraz NIP.

Jak przebiega wizyta?

W przypadku wizyty internetowej, jej podstawą jest wypełnienie formularza dotyczącego twojego aktualnego stanu zdrowia, skarg i objawów. Możliwa jest również zdalna analiza wyników badań specjalistycznych, takich jak na przykład EKG, holter EKG, próba wysiłkowa czy koronarografia. Wizyta telefoniczna polega zebraniu wywiadu przez lekarza, jednak o dokładne zasady jej przeprowadzenia należy zawsze zapytać podczas rejestracji.

Co po wizycie?

Wypełniony przez ciebie formularz trafi do lekarza, który po wnikliwej analizie prześle tobie na skrzynkę mailową wiadomość zwrotną, która będzie zawierać poradę medyczną oraz ewentualne e-recepty, zwolnienia lekarskie lub inne dokumenty. Poradę można otrzymać także telefonicznie, na numer podany wcześniej w formularzu. Na koniec wizyty telefonicznej poproś lekarza o podsumowanie zaleceń i zapisz je. Recepty i dokumenty otrzymasz w formie elektronicznej. 

Wizyta internetowa czy telefoniczna?

Plusem wizyty internetowej jest jasność i przejrzystość nie tylko informacji przekazywanych lekarzowi, ale także zaleceń, które są ujęte w wiadomości zwrotnej. Minusem jest oczywisty brak osobistego kontaktu z lekarzem, jednak problem ten dotyczy obu form, z którymi spotykamy się w nowej rzeczywistości. Zaletą wizyty telefonicznej jest namiastka osobistego kontaktu, jaką jest rozmowa. Dużym minusem jest brak tak czytelnej informacji zwrotnej, jak ta, którą otrzymujemy w przypadku wizyty online. Zarówno wizyta internetowa, jak i telefoniczna ma swoje wady i zalety, ale obie skutecznie spełniają swą funkcję, a najlepszą decyzję co do wyboru podejmie pacjent.

Dodaj komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do personalizacji treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.